خوشمزه ای به نام ماسالا

تعداد بازدید: 13930
print
خوشمزه ای به نام ماسالا

چای ماسالا، تیلاته، چایلاته یا چای هندی؛ فرقی نمی کند اینها اسامی متفاوتی است که معمولا در ایران برای این نوشیدنی مفید و خوش طعم بکار برده می شود. اخیرا چای لاته و چای ماسالا در کشورهای اروپایی و خصوصا آمریکایی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و در کشور ما نیز در حال تبدیل شدن به یک نوشیدنی محبوب و چهار فصل است.

ماسالا، ارمغان طبیعت
 

زادگاه چای ماسالا هنوستان است و تاریخی پنج هزارساله پشت سر آن وجود دارد. از زمانی که در آسیای جنوبی پادشاهان این چای را به عنوان نوشیدنی که خاصیت دارویی درمانی داشت استفاده می‌کردند. در آن زمان چای ماسالا هم به صورت سرد و هم گرم سرو می‌شد و از انواع ادویه‌ها در تهیه آن استفاده می‌شد. در واقع طرز تهیه آن در مناطق مختلف متفاوت بود.

بطور کلی هندی‌ها به هر چیز ترکیب شده‌ای، ماسالا می‌گویند اما آنچه امروزه به عنوان چای ماسالا یا چای لاته می‌شناسیم  ترکیبی خاص از آب یا شیر با ادویه جات است که بصورت نوشیدنی گرم مصرف می شود. به خاطر تنوع زیاد در طرز تهیه ماسالا تقریبا می‌توان گفت که دستورالعمل ثابتی برای تهیه این چای وجود ندارد ولی چای، شیر و ادویه زنجبیل، دارچین، فلفل، میخک و هل در اکثر دستورالعمل‌ها به کار گرفته شده است.
اخیرا چای لاته و چای ماسالا در کشورهای اروپایی و خصوصا آمریکایی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و در کشور ما نیز در حال تبدیل شدن به یک نوشیدنی محبوب و چهار فصل است. ادویه مرغوب و ترکیب ویژه ماسالا آنقدر دلچسب هست که با یکبار امتحان، دوستدارش شوید. چه بصورت نوشیدنی گرم یا سرد و چه به شکل بستنی یا شیک و گلاسه، ماسالا مزه‌ای جدید و دوست داشتنی است. البته واضح است که فرمولاسیون یا ترکیب ماسالا، کیفیت و مقدار ادویه‌جات و خم و چم استادانۀ فراوری آن، سبب می‌شود که یک ماسالا نسبت به دیگری برتر و ممتاز باشد.


طرز تهیه چای ماسالا

 

جای نگرانی نیست و نیاز نیست برای نوشیدن چای لاته کلی ادویه بخرید و آسیاب کنید تا به ترکیب دلخواه برسید! همانگونه که گفتیم دستورالعمل و ترکیبات متعددی برای تهیه ماسالا وجود داردو اما برندهای معتبر فعال در حوزه نوشیدنی‌ها سعی کرده‌اند برای مخاطبان خود طبق ذائقه‌ای که حدس می‌زنند، پودر آماده مصرف ماسالا را تهبه و عرضه نمایند. فقط اشکال کار اینجاست که نمی‌توان با این عبارات و کلمات مزه اصلی و خوشایند آن را به شما خواننده گرامی منتقل کرد تا تفاوت خوب و متوسط و ضعیف را در ماسالا بدانید؛ فقط باید بنوشید و امتحان کنید،
 
لذت نوشیدن چای لاته را با ماسالای خوشمزه، غنی، سالم و طبیعی ماندیرو تجربه کنید.

 

نظرات:

loader
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به تولیدی و بازرگانی ماندیرو می باشد .
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک