اگ ناگ لاته، خوشمزگی با قهوه

تعداد بازدید: 5562
print
اگ ناگ لاته، خوشمزگی با قهوه

بعضی ها با قهوه رابطه چندان خوبی ندارند و گاهی دلیلش طعم خاص یا تلخی بیش از حد قهوه های رایج از جمله اسپرسو برای آن هاست. با این رسپی، می توانید افراد بیشتر و ذائقه هایی متفاوت را به قهوه نوشی علاقمند کنید؛ اگر کافی شاپ دارید حتما اِگ ناگ لاته را به منوی خود اضافه کنید و اگر هم دوست دارید در خانه، طعم های متفاوتی از قهوه ترکیبی را بیازمایید.

اِگ‌ناگ یک نوشیدنی خوشمزه امریکایی، بر پایه شیر، شکر و تخم‌مرغ است که بطور معمول با وانیل، دارچین و جوزهندی طعم‌دار یا تزیین می‌شود. اگ‌ناگ لاته «Eggnog Latte» هم ترکیب آن با قهوه اسپرسو است.

اِگ‌ناگ نوعی نوشیدنی لبنی است که طعمی شیرین دارد و دو نوع کاملا متفاوت از آن یعنی الکلی و بدون الکل، در بسیاری از کشورهای دنیا رایج است و در مراسم‌هایی مانند کریسمس و روز شکرگزاری در سراسر آمریکا و کانادا مصرف می‌شود. در هنگام سرو کردن این نوشیدنی خوش‌طعم آن را با دارچین یا جوزهندی تزیین می‌کنند.

ممکن است اگ‌ناگ به عنوان چاشنی در کنار غذا یا نوشیدنی‌هایی مثل قهوه و چای قرار گیرد. ما در این مطلب طرز تهیه اگ‌ناگ لاته (بدون الکل) را برای شما مخاطبان وبلاگ ماندیرو به اشتراک خواهیم گذاشت. پس بهتر است ابتدا روش تهیه اگ‌ناگ را مرور کنیم.

برای درست کردن اگ ناگ به مواد زیر احتیاج داریم:

  • شیر ۴ پیمانه
  • میخک 5 عدد 
  • وانیل تازه یک‌دوم قاشق چای‌خوری 
  • دارچین یک قاشق چای‌خوری 
  • زرده تخم‌مرغ 12 عدد
  • شکر یک و نیم پیمانه
  • خامه کم‌کالری 4 پیمانه 
  • عصاره وانیل2 قاشق چای‌خوری
  • جوزهندی یک دوم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه‌ اِگ‌ناگ

ابتدا شیر و میخک را به همراه نصف قاشق چای‌خوری وانیل تازه و دارچین، در یک ماهی‌تابه که از پیش، داغ کرده‌‎ایم ریخته و پنج دقیقه فرصت می‌دهیم تا مخلوط با شیر به آرامی جوش بیاید. در یک کاسه بزرگ، تخم مرغ‌ها و شکر را می‎ریزیم و آنقدر هم می‌زنیم تا پفکی شود. سپس مخلوط شیر را به آرامی داخل تخم مرغ‌ها ریخته و همان‌طور که آن را می‌ریزیم، هم می‌زنیم تا کاملا ترکیب شود.

ترکیب حاصل‌شده را روی شعله‌ کم، به مدت سه دقیقه قرار می‌دهیم تا کاملا بپزد و غلیظ شود. مراقب باشید این مواد، جوش نیایند و قل نزنند. اکنون دانه‌های درسته میخک را از داخل آن در آورده و اجازه می‌دهیم یک ساعت بماند تا سرد شود. خامه و دو قاشق عصاره وانیل و جوز را در آن مخلوط کرده و ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری می‌کنیم تا آماده‌ سِرو یا ترکیب با مزه‌های دلخواه شود.

حالا برای تهیه اِگ‌ناگ لاته کافی است یک شات اسپرسو دبل تهیه کنید. سپس نصف فنجان شیر و نصف فنجان اِگ‌ناگ را مخلوط کرده با ماکروویو یا جک بخار گرم کنید و شربت را آرام به قهوه اضافه کنید و در نهایت آن را با جوزهندی یا خامه تزیین و میل کنید.

 

نظرات:

loader
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به تولیدی و بازرگانی ماندیرو می باشد .
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک