قهوه ترک، ساده و در دسترس

تعداد بازدید: 5210
print
قهوه ترک، ساده و در دسترس

برای خیلی ها قهوه یعنی قهوه ترک. با اینکه طرفداران پر و پا قرص اسپرسو هیچ چیز دیگری را قبول ندارند، اما واقعیت این است که قهوه ترک به مراتب طرفداران بیشتری در ایران و بخصوص در کشورهای عربی، ترکیه و ارمنستان دارد. در این مطلب با روش ساده و استاندارد تهیه قهوه ترک آشنا شوید.

قهوه ترک همانطور که از اسمش پیداست توسط ترک‌ها ابداع شده، آنها پودر قهوه را به همراه آب در یک قهوه‌جوش از جنس روی حل می‌کردند و می‌جوشاندند. تهیه قهوه ترک ساده است و البته مدل‌های مختلفی دارد اما این دستور تهیه نتیجه دلچسبی دارد. قهوه ترک را معمولا در یک فنجان کوچک سرو می‌کنند و برای تهیه آن نباید عجله کرد، شعله‌ اجاق بایستی ملایم باشد و توصیه می‌شود برای تهیه آن از آبِ سرد استفاده شود.
طرز تهیه قهوه ترک
 
١- مواد لازم:
- آبِ سرد و تازه؛ یک فنجان.
- پودر قهوه ترک؛ ۱ قاشق مرباخوری سر پُر
- شکر؛ ۱ قاشق چایخوری، بسته به ذائقه بیشتر یا کمتر
- جذوه، قهوه‌جوش یا شیرجوش کوچک از جنس روی یا مس
 

 

٢- روش تهیه:
آب سرد و قهوه را داخل قهوه‌جوش بریزید و روی حرارت کمِ اجاقِ گاز قرار دهید، صبر کنید تا بعد از چند دقیقه فوم قهوه ایجاد شود. باید دقت کنید که این مرحله خیلی حساس است و نباید اجازه دهید قهوه در حالت جوش بمانَد.
اگر قهوه‌جوش را به موقع از روی شعله گاز بردارید روی قهوه‌ آماده شده با فومی غلیظ پوشانیده شده که به اصطلاح به آن «خامه‌ قهوه» می‌گویند. خامه‌ی قهوه را با یک قاشق برداشته و داخل فنجانی که می‌خواهید قهوه را در آن سرو کنید بریزید بعد از این کار باقی قهوه را داخل فنجان کوچکی بریزید و آنرا سرو کنید.
در نظر داشته باشید قسمتی از آب به علت حرارت تبخیر می‌شود، پس ابتدا مقدار بیشتری آب در قهوه‌جوش بریزید.

بعضی حقایق درباره قهوه ترک
١- فوم روی قهوه بسیار مهم است، برای اینکه قهوه فوم خوبی داشته باشد پیشنهاد می‌شود از قهوه‌جوش استفاده کنید، قهوه جوش‌ها دهانه‌ باریکتری نسبت به شیر جوش‌ها دارند و به این ترتیب نتیجه‌ بهتری خواهید داشت.
٢- اگر دوست دارید قهوه ترک بهتری آماده کنید از قهوه‌جوش‌های حرفه‌ای که از جنس مس هستند استفاده کنید.
٣- بعضی از افراد برای ملایم کردن طعم قهوه به جای آب از شیر استفاده می‌کنند، نمی‌خواهیم بگوییم این روش به کل اشتباه است، اما قهوه خورهای حرفه‌ای که طعم قهوه را دوست دارند از این روش استفاده نمی‌کنند
۴- حتما سعی کنید از محلی که قهوه خوب و آماده در اختیار دارد قهوه ترک مرغوب تهیه کنید.
٥- پس از آماده شدن قهوه ابتدا فوم آنرا به صورت جداگانه در فنجان‌های قهوه بریزید.

برای سفارش دادن انواع قهوه ترک مرغوب از فروشگاه آنلاین ماندیرو اینجا کلیک کنید.

نظرات:

loader
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به تولیدی و بازرگانی ماندیرو می باشد .
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک